2 ve 3. Nesil Mazda 3’lerin motoru turbo beslemeli mi?

Tasarım ve sağlamlıkta öne çıkan markalardan Mazda’nın motorlarına ilişkin az bilinen veya bilinmeyen özellikler. İşte Mazda 3’ün motoru ile ilgili bilgiler

Mazda 3 KODO ismini verdiği tasarımı ile ve Skyactiv teknolojisi adını verdiği yeni nesil rekor sıkıştırma oranlı motoruyla 2014'ten itibaren dünya yollarında yeni bir soluk ve etkileyici bir rekabet çıtasıyla buluştu. Bundan önce de tasarım ve sağlamlıkta rakiplerine göre kullanıcısını ayrıcalıklı hissettiren 2. Nesil Mazda 3'ler vardı.

Her iki modelde de otomatik şanzımanı ile kullanıcısını memnun eden Mazda'nın motorları ile ilgili merak ettikleriniz ise şöyle;

MAZDA 3'TE TURBO BESLEME YOK

Her iki modelin de motoru atmosferik bir motordur. Bunun için “performans” gerekçesiyle turbo beslemeli motorlar kullanmayan Mazda atmosferik motorda ısrarını korudu.

TURBO OLMAMASI BİZİ ETKİLER Mİ?

Ancak bu standart bir kullanıcıyı etkileyecek bir durum değil. “Turbo beslemeli değilse araba gitmez” algısı tamamen yanılgı. Günlük kullanım için ideal olan bu motorlar gaza yüklendiğinizde vites küçülterek zaten gerekli patlamayı yapıyor ve sizin kısa sürede hızlanmanızı sağlıyor.

SKYACTIV ATMOSFERİK MOTOR YAKIT TÜKETİMİNDE DEVRİM

Ayrıca 3. Nesil Mazda 3'ünde ise marka skyactiv motoru geliştirdi ki bu neredeyse dizel prensipleriyle çalışan benzinli motorları dünya ile tanıştırdı.

Benzin sıkıştırma oranı 14.1 olan yeni nesil Mazda 3'ler şehiriçi ve şehir dışında öyle rakamları görüyor ki. 20-30 bin TL fazla verip bir aracın dizelini almanızın hiç de anlamı olmadığını fark ediyorsunuz.

Mazda 3 skyactiv motoru ile şehiriçinde rahatlıkla 6.7 litreleri görebildiğiniz uzun yolda ise 5.4 litreleri (100 km'de ortalama yakıt) bir model olarak karşınıza çıkıyor.

 


0 Yorum

Yorum Yap