Ford Fiesta B segmentte Türkiye bazlı istatistiklerin zirve markalarından biri olmayı sürdürürken otomatik powershift şanzımanı ile kullanıcılara yaşattığı kronik sorunları da ne yazık ki yetkili servis yollarını aşındırtmaya devam ediyor. Peki Ford Fiesta powershift otomatik şanzıman sorunları nelerdir bu sorun nasıl anlaşılır ve nasıl çözülür?
B segment otomobiller arasında sunduğu performans, özellik ve konfor ile fiyat tutulma oranlarında yukarılarda olan Ford Fiesta'nın metnimizin fotoğrafında gördüğünüz modelinde kronik powershift şanzımanı kullanıcıları ya sonradan hayal kırıklığına uğratıyor ya da önceden bu sorunu bilenler için bir başka markaya kayma nedeni olabiliyor. Peki nedir bu powershift otomatik şanzıman sorunu ve başlangıçta nasıldır? Kendini nasıl hissettirir? Ve çözüm yolu nedir? En önemlisi de Ford Fiesta powershift kronik probleminin çözümü ne kadara mal olur? İşte ayrıntılar
POWERSHİFT OTOMATİK ŞANZIMAN TİTREME SORUNU
Ford Fiestaların görselde gördüğünüz 2013-2017 kasalarında ortaya çıkan ve kronik olduğu kısa süre içerisinde anlaşılan problemi titreme problemidir.
FİESTA TİTREME SORUNU NASIL KENDİNİ GÖSTERİR?
Fiesta'lardaki titreme sorunu başlarda özellikle ilk viteslerde birinci vitesten ikiye geçerken, ikinci vitesten üçüncü vitese geçerken minik titremeler halinde ortaya çıkar.
Bu titremeler; araç yolda giderken aşağıda gördüğünüz, yavaşlamamız için yollarda bulunan tırtıklı uyarı şeritlerinden geçiyormuşuz hissi verir. Dolayısıyla başlangıç seviyesinde bu sarsıntının aracınızdan değil gittiğiniz yoldan kaynaklandığını düşünürsünüz.
ARACINIZ SERVİSLE BULUŞMAYA HAZIRLANIYOR
Başlangıcı takiben şehir içinde yapacağınız yaklaşık 5 bin km'lik bir yoldan sonra titremelerin arttığını hissedersiniz. Bu artık aracınızın Ford servisiyle buluşmasına az kaldığını gösterir.
Bir 5 bin km daha idare edebilseniz de artık aracınızdan soğuma noktasına gelirsiniz ve servis randevunuzu artık aldınız (:
SERVİSTE SİZİ NE BEKLİYOR?
Öncelikle Fiesta'nız ile bir test sürüşü yapılacak. Testte ilgili değerler Ford Fiesta'nızın Powershoft otomatik şanzıman kavramasının değişeceği neticesini verecek. Bundan sonrası size ya “eyvah” dedirtecek ya da en iyi ihtimalle “yapılır yapılmaz satacağım bunu” dedirtecek
EĞER ARACINIZ GARANTİLİ İSE…
Eğer Fod Fiesta'nızın 3 yıllık garantisi bitmemiş ise servis bu kronik sorunu kabullenip Ford OTOSAN'a bir yazı yazarak kavrama talep edecek. Berbat şanzımanınız ile birkaç gün daha takılmanız gerektiğini ve parça gelince sizi arayacaklarını söyleyecekler. Sonrasında sırasıyla aracınızı çağıracak, kavramanızı değiştirecek ve performansı tavan yapmış biçimde aracınızı geri alacaksınız.
Bu iyi ihtimal idi…
GARANTİNİZ YOK İSE
Eğer garantiniz yok ise servis daha önceki kayıtlarınıza bakarak yetkili servis tercihlerinizin düzenli olup olmadığını kontrol edecek. Düzenli ise 1 kereye mahsus olmak üzere yine yukarıdaki protokol uygulanacak ki bu noktada bir ikinci şansınız olmadığı için SAHİBİNDEN FORD FİESTA ilanınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz.
Servise daha önce yolunuz düşmemişse zaten geçmiş olsun. Yaklaşık 7 bin TL'lik bir masraf ile (ki bu dolar kuruna göre değişkenlik gösterecektir) karşı karşıyasınız.
FİESTA OTOMATİK ŞANZIMAN TİTREME SORUNU KAVRAMA DEĞİŞTİKTEN SONRA TEKRAR EDER Mİ?
Biri garantili diğeri garantisiz, Trend ve Titanium olmak üzere 2 farklı Ford Fiesta kullanmış ve toplam 4 kavrama değişimi yaşamış bir vatandaş tecrübesiyle size aktarmalıyız ki titreme sorununuz kesinlikle tekrar edecek. Yaklaşık 5, en fazla 10 bin km'lik bir yol sonrasında kavramanız sizi yine yarı yolda bırakacak ve yukarıdaki seçenekler aynı şekilde karşınızda olacak. Garantiniz var ise performansı müthiş olan bu şanzımanı 10 binde bir servise gitme pahasına kullanabilirsiniz. Garantiniz olduğu sürece korkmayın çünkü Ford bunun bir kronik sorun olduğunu kabul ediyor.
Ancak garantiniz yok ise otomatik şanzıman tamiri sonrasında Ford Fiestanızla vedalaşın.
Kazasız belasız….