Sosyal medyada az zamanda çok işler yapmanın püf noktalarını sizler için araştırdık. Muhatabınızı ikna etmek üzere bir yola çıkarsanız önerilerimizi cebinizden çıkarıp kullanabilirsiniz..
Sosyal medyayı Türkiye'ye iyi anlatan bloggerlar hep şu soruya cevap aradılar: İnsan sosyal medyada neye dönüşüyor? Nasıl ikna oluyor? Neden ikna etmek istiyor? Saatlerce Twitter ve Instagram'da vakit geçiren ve yemek yemeyi bile unutubilen bu sosyal insanların psikolojisini anlamak için en iyi gönderileri sizin için okuduk ve özetledik.
NASIL İKNA OLUYORUZ?
Beynimiz üç temel bölümden oluşuyor. Rasyonel beynimiz, duygusal beynimiz ve ilkel beynimiz.Hepimiz kararları rasyonel bölümle aldığımızı zannediyoruz ancak duygusal beynimiz anılarımızın bir bileşkesi ve bu kısım esasında kararlarımıza ciddi şekilde etki ediyor. Peki bu kadar mı? Elbette hayır. Bir de beynimizin çıkarcı kısmı var. Beynimizin ilkel kısmı, asla ve asla çıkarına aykırı iş yapmıyor. Haliyle aklımız ve duygularımız kararlarımızda etkili ancak yumurta kapıya dayandığında pek çoğumuz çıkarlarımıza karar alıyoruz.
PEKİ BU İKNA OLMA BİLGİLERİ EŞLİĞİNDE SOSYAL MEDYADA NE YAPMALIYIZ?
1) Karşılıklılık: Bu kurala göre muhatabımızın güvenini kazanmak zorundayız. Eğer güven kazanmak istiyorsak ilk adımı biz atmalıyız ve iletişimi biz kontrol etmeliyiz. Zira iletişimde olduğumuz kişilere dönük olumlu bir tavır sergilersek muhatabımız da kendisini bize karşı oılumlu tavır almak zorunda hissedecek muhatabınız da kendini size karşı sorumlu hissedecek ve daha olumlu bir yaklaşım sergileyecektir.
2) Azlık: Şunu unutmayın: İnsanlar her zaman nadir olanı ister. İnsanlar toprağı evlerinde tutmaz ancak topraktan çıkan altını evlerinde gizler. Muhatabınızı ikna etmek istediğiniz alanda istediğimiz noktaya çekmenin en iyi yolu bunu vurgulamaktır. Teknoloji marketlerin uygun fiyatlı ürünleri alabilmek için ürün sayısını özellikle reklamlarda öne çıkarması bu yüzdendir. Çünkü insanların ekseriyeti sadece 2.000 adet üretilen bir telefona sahip olmak isterler.
3) Otorite: Muhatabınızı ikna etmeden önce konunun uzmanı olduğunuza ikna edin. Ancak bunu kesinlikle "Ben bu konuda uzmanım" ifadesiyle yapmayın. Mümkünse dolaylı yollardan kişinin bu bilgiye erişmesini sağlayın. Örneğin Twitter'da bunu yapıyorsanız bionuzda o konuyla ilgili makale ya da floodunuza link verebilirsiniz.
4) Tutarlılık: Asla genel tutarlılığınızı kaybetmeyin. Sosyal medyada o konuda daha önce farklı bir beyanınız varsa mutlaka muhatabınızı onu da okumuş farz edin.
5) Beğeni: İnsanlar kendilerine benzeyen insanlara itimat ederler. Bu nedenle muhatabınızı tanıyın ve iletişim esnasında mutlaka benzer yönlerinizi öne çıkarın. Sosyal platformların otomatik bildirimleri ilgi alanları size benzeyen insanları bu nedenle içerir.
6) Kanıt: Muhatabınızı ikna etmeye çalışırken subjektif kanıtlar kullanmayın. Toplumun ekseriyetinin üzerinde uzlaştığı genel kanıtlarla yetinin.
NETİCE ALAMADINIZ MI?
Bütün bunları yaptınız ve netice alamadınız mı? Alamayabilirsiniz. Çünkü bu makalenin kendisi de sizi bunları yapmaya ikna etmek için yazıldı. Sizi bunları uygulamaya ikna etmesi ise makalenin başarısı. Ancak eğer sonuç alamadıysanız sosyal medyayı o kadar da büyütmemeniz gerektiğini anlamak bunu fırsat olarak değerlendirebilirsiniz. Zaten namaz vakti de yaklaşıyor.